Monday, February 14, 2011

salam....hihi..post kali ni aku nak cter ckit..sal aku g kat perkampungan org asli di temerloh pahang...hihi...aku g 12 n 13 hb.... btujuan utk buat tugasan utk subjek sejarah kebudayaan..2 lokasi..lokasi petama kat perkampungan org asli di bera ( suku kaum semalai n yang ke 2..kat lancang,kuala gandah ( suku kaum che wong)..12 hb aku g kat bera dulu..cari ape y patut,kumpul semua bahan asgment, tgok pesembahan tarian sewang diorg...hihi..( org asli kat bera da moden laa..basikal pn da  xnaik..budak darjah 2 g skolah da naik mtor,kalah msyarakat org bukan asli hahaha)
n lbh kurg kul 5, btolak ke tasik bera..melihat keindahan tasik semulajadi..hihi...aku n geng2 kursus sejarah kebudayaan..tdo kat bandar temerloh...13 hb plak... ke kuala gandah..sampai je kat kuala gandah terus buat kerja( kerja la sngat..dok melepak je hahaa...) tapi kat kuala gandah ni best..sebab ada gajah..leh tgok gajah mandi..hikhik......


                  gambar2 y sempat aku ambik...


mereka2 y membuat pesembahan tarian sewang masyarakat org asli semelai... 




dak2 kecik pon da pndai menari( kagum dgn mereka) hihi


adik2 y cun hikhik




tgok..x macam org asli pon kan..hihi..dak ni baru darjah 6..xingat name..hihi cun kan...
org asli kat temerloh memang cun2 kot..hihi...da maju..ada y da bjaya masuk unversiti pon..y masuk upm pon ada..dok kat KOLEJ KELIMA PON ADA hahahah..( tp ble da masuk u,lupa diri, hai org temerloh..balik2 la tgok2 adik2 kat kampung tu..diorg rindu hahaha-gurawan semata-mata) hahahahaha

da mcm tok batin daa..hahaha


ha..budak kecik  ni..bukan main susah lagi aku nak ambik..geram tgok..comel+cute..hihi 
siap kena bagi biskut lagi baru leh ambik...jual mahal tol dak ni..hihi


at tasik bera..bersantai bsama kwn2..( bukan buat asgment sgt pon..bjalan n bganbar je lbih..hihi..sgt enjoy)


ni la  TASIK BERA



ni plak kat pkampungan org asli kuala gandah...org asli kat cni sgt pemalu..nak ambik gambar pon susah...so amik gambar gajah je laa..hikhik



buat kerja sambil bergambar hikhik

  TAMAT 
( wajah2 merekay  ke pekempungan org asli)

                  

2 comments:

aliaaroslan said...

best betul. tapi orang asli kat ulu yam tu siap ada astro n mercedez kat rumah. kalah kita..

shafiedrazak.blogspot.com said...

hahaha tu la org asli y da bjaya...
y dok k5 ni BATIK bkn CUN HIKHIK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...